Navigatie

Als je de verstuiver wilt verwijder om deze bijvoorbeeld te laten revisie kan je als volgt te werk.

 

Stap 1.

Foto 1

Maak de omgeving van de verstuiver goed schoon zodat er geen vuil in de verstuiver gat (Injector sleeve) kan vallen.

Stap 2.

Foto 2

Haal de brandstofleiding en de retourleiding los van de verstuiver.

Stap 3.

Foto 3

Haal de brug los die de verstuiver om zijn plaats drukt.

Stap 4.

Foto 4

Tik met een kunststofhamer tegen de verstuiver terwijl je met de verstuiver er uittrekt.het kan zijn dat de verstuiver er niet uit wilt dan kan je de verstuiver met wat WD40 of kruipolie in spuiten.

Stap 5.

Foto 5

De verstuiver is verwijderd en haal ook het brandplaatje weg dat nog in de sleeve zit.Dit brandplaatje zorg voor een gas dichte afdichting tussen de verbrandingskamer en de verstuiver.De Volvo Penta MD1 tot MD17 hebben dit plaatje niet omdat de verstuiver sleeve van koper is.De Yanmar GM motoren en ander voorkamerdiesels hebben wel z’n koper ringetje.

Foto 7 Gloeistift met verstuiver

Dit plaatje geeft een inzicht hoe een voorkamer diesel eruit ziet.

Stap 6.

 

Laat de verstuiver afpersen.

1 Hierbij word gekeken naar de openingsdruk van de verstuiver.

2 Naar het vernevel beeld.

3 of de verstuiver op druk niet nadruppelt

Foto 8   Foto 9

Gastenboek

  • 24-03-2019 - Bedankt voor de heldere uitleg op uw website Volvo penta...  lees meer
  • 24-03-2019 - Perfect erg bedankt lees meer
  • 22-02-2019 - Fantastische service.
    Impeller van koelpomp had een foute/verkeerde maat. Werd direct...  lees meer
Plaats een bericht

Nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe tips, artikelen of geplaatste beschrijvingen over hoe u een klus kunt uitvoeren! Dan kunt u zich inschrijven voor ons nieuwsbrief.
Aanmelden
© 2017 - 2019 dedieseldokter.nl | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel