Als je de verstuiver wilt verwijderen om deze bijvoorbeeld te laten reviseren kan je als volgt te werk gaan.

 

Stap 1.

Maak de omgeving van de verstuiver goed schoon zodat er geen vuil in het verstuiver gat (Injector sleeve) kan vallen.

Stap 2.

Haal de brandstofleiding en de retourleiding los van de verstuiver.

Stap 3.

Haal de brug los die de verstuiver om zijn plaats drukt.

Stap 4.

Tik met een kunststofhamer tegen de verstuiver terwijl je met de verstuiver eruit trekt.het kan zijn dat de verstuiver er niet uit wil dan kan je de verstuiver met wat WD40 of kruipolie inspuiten.

Stap 5.

De verstuiver is verwijderd en haal ook het brandplaatje weg dat nog in de sleeve zit. Dit brandplaatje zorgt voor een gasdichte afdichting tussen de verbrandingskamer en de verstuiver.De Volvo Penta MD1 tot MD17 hebben dit plaatje niet omdat de verstuiver sleeve van koper is. De Yanmar GM motoren en andere voorkamerdiesels hebben wel zo’n koper ringetje.

Dit plaatje geeft een inzicht hoe een voorkamer diesel eruit ziet.

Stap 6.

 

Laat de verstuiver afpersen.

1 Hierbij word gekeken naar de openingsdruk van de verstuiver.

2 Naar het vernevel beeld.

3 Of de verstuiver op druk niet nadruppelt

     

Verstuivers van diverse types vind u op de site met deze link.

Nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe tips, artikelen of geplaatste beschrijvingen over hoe u een klus kunt uitvoeren! Dan kunt u zich inschrijven voor onze nieuwsbrief.
Aanmelden
© 2017 - 2024 dedieseldokter.nl | sitemap | rss