Motor draait niet stationair maar wel belast.

 

Stationair toerental staat niet goed afgesteld.

Op de brandstofpomp zit een stelschroef waarmee deze kan worden aangepast. Meestal zit dit schroefje tegen de gashendel op de brandstofpomp.

 

Dynamo defect.

Als de laadregelaar van de dynamo stuk is kan de dynamo maximaal gaan laden waardoor er bij vooral kleine motoren de kracht de dynamo levert op het vliegwiel zo groot zijn dat de motor niet op gang wilt komen. Haal de V-snaar los en slaat de mor dan wel goed aan is de dynamo stuk.

 

Verstuiver niet in orde.

Bij oudere motoren kan het verstuifbeeld niet goed meer zijn waardoor de brandstof niet correct wordt verneveld en niet geheel ontbrand. De verstuiver moet dan worden gereviseerd.

 

Regelstang van de brandstofpomp loopt zwaar.

Vuil en roest kunnen ervoor zorgen dat de gashendel op de brandstofpomp zwaar gaat. Schoonmaken en inspuiten met WD40 kan helpen.

 

Persklep hogedrukpomp niet in orde.

Veer gebroken en/of zitting persklep versleten/gecorrodeerd.

 

Nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe tips, artikelen of geplaatste beschrijvingen over hoe u een klus kunt uitvoeren! Dan kunt u zich inschrijven voor onze nieuwsbrief.
Aanmelden
© 2017 - 2024 dedieseldokter.nl | sitemap | rss