Navigatie

Motor wisselend toerental.

Motortoerental gaat vanzelf omhoog voor korte tijd.

Lucht in het brandstofsysteem. Lek membraan in opvoerpomp. Lekkage brandstofpomp. Vervuilde filters.

                

Motor loopt onregelmatig.

Lucht in brandstofsysteem. Bij grotere motoren (OM363,DAF575 bijv.) heeft de brandstof een apart carter waar motorolie in moet, als dit er niet in zit zullen de pomp en regelateur stroever werken en sneller slijten.

 

Motor slaat op hol.

Carterontluchting die op een lucht filter is gemonteerd moet regelmatig worden gecontroleerd op vervuiling. Bij een zwaar vervuild luchtfilter kan er olie uit het carter worden gezogen als de carterontluchting in het filter eindigt.

 

Gastenboek

  • 14-04-2019 - Wat goed en duidelijk beschreven... ben weer wat wijzer. lees meer
  • 26-03-2019 - Super goed: service, advies, reageren etc. Een echte aanrader!! Had...  lees meer
  • 24-03-2019 - Bedankt voor de heldere uitleg op uw website Volvo penta...  lees meer
Plaats een bericht

Nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe tips, artikelen of geplaatste beschrijvingen over hoe u een klus kunt uitvoeren! Dan kunt u zich inschrijven voor ons nieuwsbrief.
Aanmelden
© 2017 - 2019 dedieseldokter.nl | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel