Motor wisselend toerental.

Motortoerental gaat vanzelf omhoog voor korte tijd.

Lucht in het brandstofsysteem. Lek membraan in opvoerpomp. Lekkage brandstofpomp. Vervuilde filters.

                

Motor loopt onregelmatig.

Lucht in brandstofsysteem. Bij grotere motoren (OM363,DAF575 bijv.) heeft de brandstof een apart carter waar motorolie in moet, als dit er niet in zit zullen de pomp en regelateur stroever werken en sneller slijten.

 

Motor slaat op hol.

Carterontluchting die op een lucht filter is gemonteerd moet regelmatig worden gecontroleerd op vervuiling. Bij een zwaar vervuild luchtfilter kan er olie uit het carter worden gezogen als de carterontluchting in het filter eindigt.

 

Gastenboek

  • 31-07-2020 - Als je echt service kunt verwachten is het wel hier!!...  lees meer
  • 29-07-2020 - Prima geholpen en ook zeer geduldig als een leek als...  lees meer
  • 18-07-2020 - Seals voor een oude Jabsco impellerpomp, je moet ze maar...  lees meer
Plaats een bericht

Nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe tips, artikelen of geplaatste beschrijvingen over hoe u een klus kunt uitvoeren! Dan kunt u zich inschrijven voor onze nieuwsbrief.
Aanmelden
© 2017 - 2020 dedieseldokter.nl | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel