Motor draait snel genoeg rond maar slaat niet aan.

 

Geen of te weinig brandstof toevoer.

Brandstofkraan staat dicht, water of ander vervuiling in de brandstof en of filters. Tankontluchting is verstopt. Verstopte leiding. Regelstang regelateur staat vast (WD40 op spuiten om gangbaar te maken).

 

Stopknop.

Staat nog ingedrukt of staat verkeerd afgesteld door bijvoorbeeld slijtage van de kabel. Stopsolenoid blijft hangen bij een elektrische stopknop.

 

Luchtlek.

Dit kan een poreuze brandstofslang zijn maar vaak is er een afdichting van een filter/ontluchtingsnippel niet goed meer.

 

Luchtfilter verstopt.

Schoonmaken als het een gaas filter is en bij papier vervangen.

 

Te lage compressie.

Klepspeling is niet goed. Versleten zuigerveren/cilinderwand. Ingebrande kleppen, een oorzaak van klepspeling die niet goed staat. Lekke koppakking.

 

Koudstart installatie niet in orde.

1 of meerdere gloeispiralen zijn stuk en of er is te kort voorgegloeid.

Verstuiver defect.

Bij oudere motoren kan het verstuifbeeld niet goed meer zijn waardoor de brandstof niet correct wordt verneveld en niet geheel ontbrand. De verstuiver moet dan worden gereviseerd.

 

Nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe tips, artikelen of geplaatste beschrijvingen over hoe u een klus kunt uitvoeren! Dan kunt u zich inschrijven voor onze nieuwsbrief.
Aanmelden
© 2017 - 2024 dedieseldokter.nl | sitemap | rss