Motor slaat slecht aan.

 

Luchtlek.

Dit kan een poreuze brandstofslang zijn maar vaak is er een afdichting van een filter/ontluchtingsnippel niet goed meer. Bij een luchtlek kan je met het handeltje op de opvoerpomp brandstof oppompen, als dit resulteert in sneller starten dan heb je een luchtlek.

Luchtfilter verstopt

Schoonmaken als het een gaas filter is en bij papier vervangen.

 

Te lage compressie.

Klepspeling is niet goed. Versleten zuigerveren/cilinderwand. Ingebrande kleppen, een oorzaak van klepspeling die niet goed staat. Lekke koppakking.

 

Koudstart installatie niet in orde.

1 of meerdere gloeispiralen zijn stuk en of er is te kort voorgegloeid.

 

Verstuiver defect.

Bij oudere motoren kan het verstuifbeeld niet goed meer zijn waardoor de brandstof niet correct wordt verneveld en niet geheel ontbrand. De verstuiver moet dan worden gereviseerd.

 

Brandstofpomp defect.

Aan een brandstofpomp zelf kan weinig stuk gaan, het is een robuust onderdeel. Wat wel gevoelig is, is het persklepje bovenop de pomp die aan de verstuiverleiding zit. In het persklephuis zitten een klepje en een veer en deze veer kan doorroesten als er water in de brandstof zit. Dit geldt ook voor de zittingen van de persklep die kan gaan oxideren. De persleiding naar de verstuiver zal daardoor niet meer onder druk blijven staan en de motor zal slecht of helemaal niet lopen al naar gelang het aantal cilinders dat de motor heeft.

 

Nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe tips, artikelen of geplaatste beschrijvingen over hoe u een klus kunt uitvoeren! Dan kunt u zich inschrijven voor onze nieuwsbrief.
Aanmelden
© 2017 - 2024 dedieseldokter.nl | sitemap | rss